Another day in paradise - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu Another day in paradise - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu

Another day in paradise

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

02 Maart 2015 | Bonaire, Kralendijk

Ondertussen alweer bijna 5 weken op Bonaire. Wat gaat de tijd toch snel! Voordat ik het weet sta ik alweer op Schiphol airport ;-)
Het leventje hier begint te wennen. Ik slaap beter. Hoef niet meer om 22u naar bed. En lig ook niet klaarwakker om 6u s morgens. Alleen met de nachtdiensten is het nog even aanpassen, dus slaap ik meestal in twee etappes.
Ondertussen de eerste Ambulance ritjes gedaan. Toch wel een heel ander wereldje om patienten te onderzoeken op straat, of bij hun thuis!
Gelukkig kan ik altijd overleggen met de ziekenhuis arts en op m’n gevoel afgaan. En zijn er een paar Ambulance verpleegkundige in het ziekenhuis die soms meerijden en of tips kunnen geven.
Ik moet hier nog wat zekerder in worden maar dat houdt t werken hier spannend!
Verder sta ik extra op de stand by lijst om ingewerkt te worden op de Air ambulance.
Enkele weken geleden heb ik dan een auto gevonden! Een veel te grote auto voor een klein meisje zoals ik…. Maar toch. Het rijdt heerlijk en heb je hier ook wel nodig met al die niet zo mooi geasfalteerde wegen.
Dus heb ik m vorige week maar gelijk getest in slagbaai. Het Nationaal park op het eiland. Met mooie strandjes, lava gesteente en de hoogste berg van Nederland…. De Brandaris! Met zijn 241 mtr moet ik hier toch zeker wel de top van kunnen bereiken ;-)
Normaal durf ik nieteens buiten de BeNelux te rijden en hier moet ik gelijk off road berg op, berg af overleven. Maar Mn auto en ik zijn al goede maatjes dus is het helemaal goed gekomen!
Om ook maar een beetje gezond te blijven heb ik een mountainbike gekocht om in beweging te blijven. Want met alleen werken, autorijden, zonnen, zwemmen en biertjes drinken rol ik nog een keertje om! Ondanks het warme weer en de harde wind heb je hier mooi fietsroutes. En het is ook zonde om de hele dag in de sportschool de zweten, dus dan maar buiten op een fiets!
Een kadootje van m’n eerste Salaris(cheque)!! Aangezien ik nog geen bankrekening heb omdat je hier overal papieren nodig hebt kreeg ik m’n salaris op een cheque, Waarmee ik daarna een uur in de rij heb mogen staan om hem in te wisselen bij de bank, want iedereen krijgt op dezelfde dag zijn salaris, en worden en nog steeds veel cheques uitgedeeld op PAYDAY! En moet ik weer een paar weken wachten op goedkeuring.
Ik had mijn afspraak bij de IND onder werktijd. (gemaakt door P&O) en helaas kon ik mn dienst niet ruilen. Maar kwam m’n teamleidster gedurende de tijd voor me waarnemen. Fijn, geregeld dacht ik zo!
Niet dus, want eerst zat ik al een uur te vroeg bij de IND, en vervolgens had ook mn teamleidster een afspraak in het ziekenhuis dus had ik mijn telefoonnummer op de afdeling laten liggen voor het geval dat ik terug moest komen, en dat was ook het geval voordat ik aan de beurt was…..
Geen probleem! Want ik ben tenslotte aan het werk en spoedgevallen gaan voor!
Totdat ik een nieuwe afspraak wilde gaan maken voor dezelfde week, maar dat kon niet….. dat ging 3 weken duren!! Uhmmm tsja maar dan kan ik dus nog steeds geen verzekering aanvragen, geen bankrekening openen EN is m’n verklaring omtrent gedrag niet meer geldig….. Dus belde ik met mn collega van P&O in de hoop dat die een goed woordje voor me kon doen, maar dat was niet het geval. Het was mijn pakkie aan nu…. Nou daar sta je dan…. ALLEEN…. Aan de andere kant van de oceaan.
Dan denk je dat je het allemaal goed hebt geregeld…. Dus dan baal je….enorm… en wist ik dus niet meer wat ik moest doen....(wordt er weer verdrietig van, want je voelt je dan echt onwijs in de steek gelaten en alleen) Maar elk probleem kent zijn oplossingen dus mocht ik terug naar de IND om te kijken wat ze voor me konden regelen. En na de uitleg van mijn papieren die zouden verlopen en het feit dat ze uitliepen en ik voor een spoedgeval terug naar het ziekenhuis moest, Namen ze mijn aanvraag tot inschrijving toch aan! En dat tijdens hun lunchpauze! Wat was ik blij! Kon wel (weer) janken!
En na deze tegenslag kreeg ik een dag later lieve foto’s door geappt van m’n collega’s op de Spoed in Tilburg….. en waren daar EINDELIJK m’n kaartjes vanuit Nederland! Wat is het toch fijn om ECHTE post te krijgen!
Had al een pakketje gekregen van uit ‘lil eindje met veel te foute opdrachten erin maar na zo’n tegenslag is een woordje vanuit thuis echt super fijn!
Ik hoorde via Franie dat er een feestje op Bonaire zou zijn….ik was helemaal verbaasd omdat het niet bepaald een party eiland is hier, maar toch was het zo! En bleek ik zomaar vrij te zijn, Dus met dank aan Franie en Mischa mochten we gratis naar dit feestje toe en heb ik lekker een cocktailtje gedronken en gedanst met Lotte, een collega uit het ziekenhuis die een half jaar hier gaat blijven.
Het was niet echt druk maar wel gezellig en op tijd naar huis want de dag erna mochten we weer gaan duiken!
Samen met Inge, een local die ik via Floor en Nicole heb leren kennen en die de onderwaterwereld van Bonaire kan dromen, en met Lotte En wat was t weer relaxed en mooi! We hebben oa n schildpad en een zeepaardje gezien!
De dag erna wilde ik gaan beginnen met windsurfen maar stond er helaas teveel wind om het te leren dus heb ik dat nog maar even uitgesteld….maar ja luxe problemen….ik heb tijd genoeg!
Morgen als ik mee kan, nog een bootduik bij de zoutpier!
Goed, dat waren m’n ups en downs van de afgelopen weken weer. Maar ik heb er zeker nog geen spijt van dat ik deze kant op ben gegaan dus moeten jullie het voorlopig echt nog even alleen met mn verhaaltjes doen ;-)

Liefzzz Karlinos

  • 02 Maart 2015 - 19:05

    Marije:

    Wauwie Karlinos
    Kijk er naar uit om samen te gaan windsurfen!
    Goed bezig sweety
    Kuz Marije

  • 02 Maart 2015 - 19:08

    Marie Jose Vd Ven:

    Super leuk om je weer te volgen al je ups en downs te lezen!
    klinkt raar zo maar je komt er wel weer!
    Karlijn werk ze geniet ze en ik hoop dat het geregel met alles snel goed komt!
    Liefs Marie Jose

  • 02 Maart 2015 - 19:27

    Nicole Schenkkan- Reijnen:

    Hi lief nichtje,
    Poeh wat een gedoe om alles voor elkaar te krijgen! Kan me goed voorstellen dat je dan echt heel erg baalt en de tranen nader staan dan het lachen. Maar de aanhouder wint blijkt maar weer. Goed geregeld! Heel erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Liefs Nicole

  • 02 Maart 2015 - 19:30

    Yvonne :

    Lieve Karlijn,

    Oh wat had ik met je te doen toen je je tegenslag beschreef! Maar je bent zo sterk, hebt het weer gered he!
    Heerlijk om je verhaal weer te lezen. Je kunt ook altijd in je vrije tijd nog reisverhalen gaan schrijven als extra zakcentje!! Hier alles goed, toe aan de lente. De groene knopjes beginnen te komen.

  • 02 Maart 2015 - 19:41

    Loeskuhh:

    heeej moppie wat leuk om weer te lezen dat het nu een beetje beter gaat. je moet maar denken alles komt altijd op zijn pootjes terecht. en wat leuk dat er ook leuke nederlandse mensen zijn.
    je weet het moppie als het niet goed gaat he (hartje) he....
    hele dikke knuffel xxxx

  • 02 Maart 2015 - 19:50

    Tim:

    Hoi (schoon)zusje & tante,

    Leuk om je verslagen weer te lezen.
    Ook is het fijn te horen dat je je draai aan het vinden bent daar in het verre Bonaire.
    Jammer om te horen dat het ook daar tegen kan zitten.
    Maar wij zijn super trots op je hoor.
    Geniet van het mooie weer, je duik(momenten), je mooie fiets en te grote auto.

    Tot horens,

    Tim, Diana, Zoek en Dewy


  • 02 Maart 2015 - 21:21

    Janneke:

    Fijn dat je je draai een beetje kunt vinden....helaas dat dit niet alleen met upps gaat... Niet leuk als je er dan alleen voor staat! Maar gelukkig begin je al aardig wat mensen te kennen!

  • 02 Maart 2015 - 21:31

    Je Nachtdienstmaatje:

    Heey lieffie,

    Wat een prachtige foto's! Het is maar goed dat niet alles soepel verloopt, anders zouden we allemaal komen. Geniet ervan! -x- Sandra

  • 02 Maart 2015 - 22:31

    Angelique:

    Wat ziet her er mooi uit daar. Heel veel indrukken en ervaringen. Als je mij je adres geeft krijg je echte post.

  • 02 Maart 2015 - 22:52

    Orly:

    Ziet er geweldig uit ondanks de tegenslagen. Maar je kunt je mannetje wel staan, dus vooral blijven genieten. Ben alweer benieuwd naar je volgende verhalen. Groetjessss

  • 03 Maart 2015 - 00:52

    Margo:

    He Karlijn,
    Zoals jij het beschrijft super om te lezen we hadden natuurlijk jou al gesproken maar op papier klinkt het toch weer anders. Mooie foto s ook van dat zeepaardje moeten we misschien toch ons duikbrevet gaan halen?
    Gaat nooit lukken met Theo denk ik als hij snorkelen al lastig vindt maar wie weet.
    Hopelijk is je nachtdienst een beetje rustig en kun je genieten van je twee daagse trip groetjes Theo en Margo

  • 03 Maart 2015 - 11:44

    Theo:

    Hoi Karlijn,
    Mooi verhaal. Werken met ambtenaren blijft lastig, regels en regels....... Om bij Margo aan te haken, heb vanmorgen bij Pellikaan gezwommen dus misschien een Pieter van de Hoogenband in spe?! groeten Theo.

  • 03 Maart 2015 - 19:14

    Henriette :

    Yep zo kan het gaan. Gelukkig komt ook veel weer op zijn pootjes terecht.
    Goed om te lezen dat de downs afwisselen met ups.
    jij in een ambulance pak. Staat je goed.Maar ons wit stond ook prima.
    Morgen hebben we fusie bijeenkomst...We zullen er een op je nemen.

    Henriette



  • 03 Maart 2015 - 19:30

    Femke:

    Leuk Karlijn! Vanavond weer bbq-en :-)

  • 05 Maart 2015 - 10:18

    Sjef En Annelies:

    Hallo Karlijn,
    Wat een prachtig verhaal en wat leuk om dit aan de andere kant van de wereld zo mee te maken. Het ziet er allemaal wel een beetje anders uit als Tanzania, nietwaar?
    Geniet van je verblijf daar!
    Groetjes,
    Sjef en Annelies

  • 05 Maart 2015 - 10:18

    Sjef En Annelies:

    Hallo Karlijn,
    Wat een prachtig verhaal en wat leuk om dit aan de andere kant van de wereld zo mee te maken. Het ziet er allemaal wel een beetje anders uit als Tanzania, nietwaar?
    Geniet van je verblijf daar!
    Groetjes,
    Sjef en Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

3 maanden backpacken door azie 14 feb tm 21 mei 2018 Hongkong, indonesie, vietnam, filipijnen en kuala lumpur

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 889
Totaal aantal bezoekers 73007

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Mei 2018

3 maanden backpacken door azie

13 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Van Guus Meeuwis tot Backpacken in Ecuador

27 Januari 2015 - 07 Februari 2016

Werken op Bonaire

13 September 2012 - 10 December 2012

Same District Hospital (Tanzania

10 Februari 2012 - 02 Maart 2012

rondreis thailand

Landen bezocht: