Autumn vs Summer (nederland vs bonaire) - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu Autumn vs Summer (nederland vs bonaire) - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu

Autumn vs Summer (nederland vs bonaire)

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

20 Oktober 2015 | Bonaire, Kralendijk

Ondertussen weer ruim een maand verder. Nadat Tim naar huis is gegaan ben ik een weekje alleen geweest voordat ik Francis, Nina en Rico op ging halen op de Airport. Eerst op het stand zitten wachten op de aankomst van de KLM en vervolgens met Bubbels op flamingo Airport om m’n matties op te halen! Wat was het fijn! En ook wel raar, ineens zijn ze dan gewoon hier! Echt!
De eerste paar dagen moest ik nog veel werken. Na de dag steeds rustig op te starten vervolgens een rondje eiland gereden, en na alle foute opdrachten die ik van mijn lieve vriendjes heb meegekregen vond ik dat er wel iets tegenover mocht staan…
Namelijk medewerking aan de videoclip voor de popquiz. De dag ervoor nog goed aan de borrel geweest dus het was een zware ochtend voor bepaalde mensen (ik noem geen namen).
Verder had Franie een romantisch onderonsje geregeld voor Nina, die eindelijk zelf eens werdt verrast… Romantisch diner op de pier bij sebastian’s!
Rico en ik ook lekker uit eten gegaan en nog wat gedronken bij havana tot Fran en Nina terug waren om vervolgens met z’n alle een flesje bubbels plat te maken, gewoon omdat t kan (en ietsjes meer).
25 Sept na een ontbijtje op naar de airport om met DiviDivi naar Curacao te gaan. 10 minuten voor vertrek ging de incheckbalie open!!
Weer even iets anders en lekker feesten.
Het leek me een leuk idee om met een bijna privatjet naar curacao te vliegen, ook ik had dit nog niet eerder gedaan en vond het geweldig. Met slechts 1 piloot, met mij achter de lege stoel van de co-piloot met 8personen de lucht in. Alleen had ik er geen rekening mee gehouden dat mensen ook vliegangst konden hebben. Tsja dan is 25min in de lucht, in een klein propeller vliegtuigje best wel lang…. (sorry maat!) maar wel een ervaring rijker. Op Dushi Curacao opgehaald door een taxi die ons naar ons mooie appartement aan het spaanse water bracht. Voordat mijn Bonaire avontuur begon kreeg ik een doosje met 11 opdrachten van mijn lieftallige vriendjes… waarvan er eentje op Curacao uitgevoerd moest worden. In de Taxi las ik deze voor en bleek ik op een struisvogel te moeten gaan rijden OMG! Jongen bedankt!! Bij het appartement zat een strandje en een mooie infinity pool. Het lijkt wel echt vakantie! We waren zo hongerig en ik wilde graag weer eens fastfood eten na een jaar dus nadat we de auto hadden gekregen als eerst de Burger King opgezocht….het was GODDELIJK!! Wauw! Dat je daar zo blij mee kunt zijn! :-) ik kan er weer even tegen aan hoor!
Op Bonaire zit alleen een KFC maar na 1x hot wings besteld te hebben zie ik daar in de toekomst verder vanaf.
We hebben heerlijk rustig aan gedaan de eerste 24u. Daarna met de auto naar Mambo beach…. Een beetje chillen en kijken wat the place to be was voor ’s avonds. Nou de bermuda is heropent dus een feestje in club AIR. Alles begint wel op tijd maar eer dat het een beetje druk wordt zit je rond middernacht. Toen het TE druk werd zijn we maar afgehaakt. Ook mochten we namelijk de dag erna met Dolfijntjes zwemmen… een cadeautje voor franie. Onze jeugddromen zijn uitgekomen. Ik een overnachting in het efteling hotel, zij met dolfijnen zwemmen. Rico ging mee als fotograaf en Nina, franie en ik zwemmen. Wat een bijzonder ervaring om met die beesten te zwemmen, kunstjes te laten doen en eens te ervaren hoe hun aanvoelen. We leken wel 3 kleine kindertjes!! Wat kan het leven toch mooi zijn.
Na een lekker drankje @ home zijn we naar mambo beach gegaan bij Wet and Wild bleek een full moon party te zijn… en dat tijdens de super blood moon! Dat kunnen we ons niet voorbij laten gaan.
En bij aankomst was het happy hour dus hoppa lekker biertjes tanken met de voetjes in het zand (en later ook in de zee)… en hoe later het werd, hoe meer zatte vervelende touristen. Daar wisten Nina en Karlinos wel raad mee en gingen ze uitdagen op de dansvloer… dussss daar is waarschijnlijk nog lang over nagesproken.
Wat een topavond was dit ook weer! Echt ff genieten op Curacao met m’n matties!
De laatste ochtend was het zo ver. Op naar de ostrich farm, echt Rico, nog steeds hoe kom je erop! (maar wat een coole ervaring)
Na eerst een rondleiding over het terrein door een geweldige gids, veel respect gekregen voor deze (sorry dat ik het zeggen moet) domme beesten. Mochten Nina en ik struisvogel gaan rijden.
Thx Nina dat je me dit niet alleen hebt laten doen want ik ben echt SCHAAMTELOOS uitgelachten door m’n vrienden! Whaha maar i did it! ik heb wel 10x gedacht dat ik er vanaf zou vallen maar als ik de vleugels goed vast zou houden kwam alles goed, en vooral…. LEAN BACK! LEAN BACK….
Daarna weer tijd om terug naar Bonaire te vliegen waar ik de dag erna weer aan het werk mocht. En Franie, Nina en Rico nogmaals met Euson en Oneill op pad konden om de mooie plekjes van het eiland te kunnen zien. Twee locale maatjes die franie viavia hier heeft leren kennen. Maar wat een toppers.
De laatste avond zouden we deelnemen aan de popquiz na heel wat omwegen wat we stonden op de reservelijst omdat er geen plekken waren voor ‘nieuwe’ teams en bij aankomst bleek er een loting te zijn tussen de reserveteams maar na heel wat moeite, mochten we dan toch meedoen. Want ik wilde een keer niet ene laatste of halverwege de lijst uitkomen. En had nu natuurlijk Franie en Rico bij me. Het bier smaakte goed, leuke videoclips, karaoke optredens, muziekbingo en een dikke pijnlijke voet voor Nina zijn we (met name dankzij Rico’s volhouden) 4e geworden. Ik ben tevreden! Thx jongens!
Afscheid nemen bestaan toch wel… aan al het leuke komt een einde helaas. Back to holland. Mn bff weer weg voor de komende 4 maanden. Ayo Bonaire, Ayo Franie, Nina en Rico, bedankt voor jullie komst en gezelligheid. Ik was kapot na 2 weken maar wat was het fijn. De week erna heb ik echt NIKS ondernomen buiten het werk om want ik moest wel weer bijkomen.
Wel was er 4 oktober de jaarlijkse swim to klein Bonaire. 1600 mtr. Ik had niet getraind en wilde dus met zwemvinnen en bril+snorkel zwemmen maar dit kon niet volgens mn collega’s. En aangezien ik makkelijk over te halen ben, dus 1600 mtr gezwommen op eigen houtje in 50minuten! Top ervaring!
Na een weekje kwamen Desiree en Inge voor een week over. Wederom de klm opgewacht op mn vaste stekkie op donkey beach samen met leuke lieve collegas uit het ziekenhuis, dit wordt toch een steeds vaker voorkomende bijeenkomst voor een biertje!
Inge en Desiree wat uitleg gegeven over de plekkies op het eiland omdat ik de dag erna moest werken maar was het weekend gelukkig wel vrij. Savonds een rondje en hapje op het nieuwe regatta terrein en zaterdag EINDELIJK….EINDELIJK was er gewoon een echte vette band voor me op Bonaire, namelijk Kensington Voetjes in het Zand bij Spice voor deze top band. En ze blijven live ook erg goed!
Genieten Genieten! Zondag lekker rustig aan gedaan. Ff bijkomen want stond vroeg op om een kijkje te nemen in de onderwaterwereld van Bonaire.
Ook woensdag voor mn avonddienst met Dees en Inge nog met de seacow een snorkelexcursie gedaan rondom klein bonaire. Vooral Inge kon niet ophouden met genieten van het snorkel en gelukkig zagen we ook nog een turtle. Al vond ik m wat ver weg dus de dag erna nog een herkansing bij de zoutpier, waar ik tot nu toe altijd turtles spot! Inge happy en enthousiast, zo enthousiast dat ze na een korte pauze terug wilde en zo snel was dat ze met 2 voeten in de zee-egels trapte AUW AUW!
Oke geen 2e x snorkelen maar navragen op de SEH wat te doen…nou weinig, nog enkele stekels weten te verwijderen maar de rest moet er toch echt uitgroeien….succes Ing!
Na een sunset dinner bij de kitebus ook weer time to say goodbye… maar ze kunnen me met een gerust hart achterlaten op t mooie Bonaire…. Wat een geluk dat ik dit mooie eiland heb uitgekozen om te wonen ;-)
Ook nog een paar keer met Erik, Ineke & the kids afgesproken die hier op vakantie waren voor een weekje. Schildpadjes gezien, en lekker gegeten en bijgekletst. Toch wel grappig om je neef op Bonaire te meeten, terwijl je in Nederland zo dichtbij elkaar woont maar elkaar eigelijk bijna nooit ziet.
Volgende week komt Rolf naar Bonaire maar verblijft bij een collega.
Voorlopig geen visite meet @ Karlinos Exclusief. Ik moet echt even bijkomen en relaxen voordat ik over 3 maandjes alweer naar nederland vlieg. En ben natuurlijk niet voor niks naar een relaxed, rustig eilandje gegaan. Leuk al die viste maar ook fijn om even quality time alone te hebben….
Goed, in 2 A4tjes heb ik jullie hopelijk weer kunnen bijpraten over mijn leventje @ Bonaire, en verveel ik jullie er nog niet mee.

Liefs Karlinos! X

  • 20 Oktober 2015 - 08:02

    Mandy :

    Hai Karlinos, nachtzuster aan de andere kant ;-) Ik vond het weer mooi omschreven en ben een tikje jaloers op jouw mooie woon plekje, genieten de laatste maandjes XxX

  • 20 Oktober 2015 - 08:26

    Rick&Marije:

    Klinkt allemaal super Karlijn!
    Geniet van je rustige maandjes en je mooie plekje!
    Kussen R&M

  • 20 Oktober 2015 - 09:16

    Loes:

    zo mop heel mooi weer je verslag.
    en je hebt zeker genoten van je matties.
    jammer dat ze weer weg moesten.
    ja de tijd vliegt dan he..
    maar je kan er weer fff tegen aan he..
    nog een paar maandjes en je bent weer in het koude nederland..
    xxxx

  • 20 Oktober 2015 - 09:18

    Petra:

    Het klinkt er echt heerlijk karlijn!
    Geniet er nog maar lekker van.
    Liefs petra

  • 20 Oktober 2015 - 12:40

    Desiree :

    Het klinkt niet alleen heerlijk, het is ook heeerlijk. Daar zijn in de zon, zonder zorgen... Voor ons :-) geniet er nog lekker van een paar maanden voordat je dit kouwe kikkerlandje instapt. Je hebt het prima voor elkaar medje :-) liefzzzz Dees

  • 20 Oktober 2015 - 19:31

    Inge:

    Lieve Karlijn,

    Het was prachtig Dees en ik hebben enorm genoten van jou en van het eiland.
    Dank je voor het heerlijke ontvangst en je reisleiding over het eiland, geniet er nog maar lekker van.
    Dikke X

  • 20 Oktober 2015 - 21:16

    Yvonne :

    Ik weet wat je volgende huisdier thuis wordt......een struisvogel!! Staat je goed Karlijntje!
    Weer genieten hoor die verhalen van je, bedankt maar weer. XXX

  • 20 Oktober 2015 - 23:57

    Annemarie:

    Wauw, wat kun jij gezellige stukken schrijven.
    Je hebt dan ook wel weer e.e.a. beleefd samen met je vrienden.
    Tot de volgende keer,heerlijk genieten.
    XXX

  • 21 Oktober 2015 - 09:54

    Ton Pulles:

    Geweldige foto's Karlijn.
    Het lijkt wel 1 groot feest daar.
    Geniet ervan

  • 21 Oktober 2015 - 17:51

    Theo:

    de laatste maanden zal ook wel lukken met werken en vooral genieten & feesten. Groeten Theo

  • 23 Oktober 2015 - 19:19

    Tim:

    Hoi zusje,

    Fijn om te horen dat je je ook zonder de hulp van je grote broer op Bonaire kunt vermaken met je gasten...........
    Ook erg fijn om te horen dat de mini break op curacao geslaagd is. En weer een geweldige beleving om van je bucketlist af te halen. Struisvogelrodeo.
    Geniet van je rustige leventje op het mooie Bonaire (Je zult het vast vaker horen dan je lief is). Maar neem het nou ook maar een keer aan. en ook echt genieten nu.
    En je weet me te vinden als je nog een keer een goed gesprek wilt hebben met je grote broer!

    Dikke kus Tim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

3 maanden backpacken door azie 14 feb tm 21 mei 2018 Hongkong, indonesie, vietnam, filipijnen en kuala lumpur

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 72896

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Mei 2018

3 maanden backpacken door azie

13 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Van Guus Meeuwis tot Backpacken in Ecuador

27 Januari 2015 - 07 Februari 2016

Werken op Bonaire

13 September 2012 - 10 December 2012

Same District Hospital (Tanzania

10 Februari 2012 - 02 Maart 2012

rondreis thailand

Landen bezocht: