Advanced Scuba diver! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu Advanced Scuba diver! - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu

Advanced Scuba diver!

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

29 Juli 2015 | Bonaire, Kralendijk

Bon bini na klijntje1985.waarbenjij.nu!
Leuk dat je weer de tijd en moeite neemt om mijn maandelijkse Bonaire update te lezen.
Vandaag 18/7 bedenk ik me, wat er de afgelopen weken is gebeurd.
Nadat ik Floor en Nicole heb uitgezwaaid, stond ik 5 dagen later op de Airport om Perry op te halen. Ben goed verwend weer met kadootjes! Lief allemaal! En zelf wat online kleren geshopt dus ik kan weer even vooruit.
Toen ik de volgende ochtend het eiland wilde laten zien kreeg Perry gelijk inzicht in mijn leventje hier. Want er was een vlucht naar Aruba. De halve dag daar in het ziekenhuis doorgebracht omdat de patiënt na onderzoek weer mee terug mocht. Om vervolgens nog een avonddienst te werken.
Dus heb Perry de hotspots van het eiland laten weten zodat hij ‘s avonds Amster bright kun drinken met de voetjes in het zand!
Verder hebben we ons samen prima vermaakt op en in het water!
Samen gesurft, bootje gevaren, lokale likeurtjes geproefd en een rondje door Washington park! Blijft mooi! Leuk om steeds de mooie plekjes van t eiland te kunnen laten zien! Ben zo verliefd geworden op Bonaire!!
Heb deze maand niet heel veel vliegdiensten zodat er best wel wat ruimte over bleef om te duiken!
Gelukkig heb ik een maatje gevonden om aan m’n advanced duikbrevet te gaan beginnen zodat ik niet steeds op hoef te letten dat ik ‘MAAR’ 18mtr diep mag!
Door het heldere water zit je zo makkelijk dieper!
Dus samen met Femke data geprikt om aan deze 5 duiken te gaan beginnen. Gelukkig hebben we het pas 2x hoeven te veranderen ;-) de volgorde liep niet helemaal volgens plan want we ‘moesten’ beginnen met een nachtduik! Hopi spannend! Vooral door alle verhalen dat de Tarpons in je lichtbundel op andere vissen jagen! Oeps! Gelukkig was ik iets relaxter toen ik eenmaal het water in mocht!
Ik duik op gevoel want ondanks dat ik navigeerde in een bochtje…zwom ik netjes volgens hetzelfde bochtje terug.
Verder ook 2 daagjes naar Curaçao geweest. Na alle visite, hoe leuk het ook was, had ik ff de behoefte om t eiland af te gaan. Niet overal bekende tegenkomen en zelf ‘vakantie’ houden. Ik had in eerste instantie alleen geboekt maar toen ik het Femke vertelde was ze zo enthousiast dat ze graag mee wilde!
Ik had 2 vluchten eerder (gaan er 6 per dag) dus kon alvast de huurauto ophalen, en inchecken in het hotel. Ik had een mooi appartement op Pietermaai gevonden maar hoorde @ work dat dit toch wel de getto van Curaçao was. Oeps… na ja de buurt zag er mooi old skool uit en achteraf heb ik me er geen seconde onveilig gevoeld en geen ongure types gezien!
De eerste avond hebben we een cocktail gedaan bij club 27, Super vette tent, met amy winehouse , kurt cobain, jimi hendrix enz aan de muur! Alleen de vieste mojito die ik ooit op heb! Dus maar over op bier met hollandse snacks! Hmmm bitterballen!!
Nadat we de volgende dag heerlijk hebben uitgeslapen, Punda ingegaan, het centrum van Willemstad gebruncht bij een klein tentje met heerlijke cappuccino en een omelet.
En toen mochten we los….Shop till you drop! Wauw gewoon ff shoppen, kleren kijken. We hebben ons ingehouden en ik heb slechts 3 shirtjes en een nieuwe bikini gehaald. En na een biertje zijn we het populaire mambo beach opgezocht voor een heerlijke cocktail en te grote schaal nacho’s hadden we genoeg gegeten voor de rest van de avond. Maar de nieuwe shopping mall was tot 21u geopend dus ook daar maar even kijken! En er was een bioscoop aanwezig en dan ga je, met 2 vrouwen, natuurlijk naar Magic Mike!! TE FOUT maar wel leuk!
Nog een drankje bij de Jazzbar om de volgende dag Westpunt te bezichtigen. De ruige kant van Curacao, vergelijkbaar met de plekken in Washinton Park op Bonaire… Om voor de vlucht nog even te kunnen chillen zijn we bij playa portomari gaan wachten tot we naar de airport moesten, 20 gulden lichter om 1,5u te zonnen… ach betalen en je bent er vanaf maar met name Femke had het hier wel moeilijk mee voor 1,5 uur! Want bij Cas Abao waren we al doorgereden hierdoor! Ach…later lachen we erom!
Al met al 48 u heerlijk genoten van de ‘grote’ stad, even iets anders!
Deze week de laatste 4 duiken voor m’n Advanced… nou laat mij maar navigeren op m’n gevoel want dat kan ik beter dan omgaan met een kompas! Daar ben ik geen vriendjes mee geworden. Maar wel leuk! Nog even studeren en dan hopelijk een extra PADI pasje op zak!
Het windsurfen gaat ook steeds beter. Door alle stoere verhalen ben ik iets te fanatiek naar een groter zeil gegaan maar daar kon ik niet mee overeind blijven staan dus nu maar een keer verstandig geweest en voor de gulle tussenweg gekozen! Gaat goed!!
Nu nog een lesje plannen op de scooter voor m’n motorrijbewijs.. want m’n examendatum komt ook dichterbij! Time Fly’s!!
Verder vorige week trotse tante geworden van m’n Neefje Kay! 2,5 jaar geleden was ik nog bij de geboorte van Sem, en nu zit je 7500 km verderop. SLIK…. Toch wel lastig dan ineens…Wordt je met beide benen op de grond gezet, merk je weer even hoe het is om ‘alleen’ aan de andere kant van de wereld te zitten.
Wordt je verblijd met allerlei foto’s en denk je alleen maar….ik wil bij m’n Zusje zijn!
Veel kunnen skypen dus de Heimwee is weer afgezakt.. en nu nog 2 weken aftellen tot ik op vakantie ga naar Nederland. Veel zin in! Leuk om iedereen weer te zien… maar de drukke agenda benauwd me ook wel een beetje…Ik laat het maar even op me afkomen en kan natuurlijk 4 dagen onderduiken op pukkelpop!!


  • 29 Juli 2015 - 06:49

    Karlijn:

    He karlijn,

    Proficiat he tante! Nog even volhouden en dan kun je lekker met je nieuwe neefje knuffelen.
    Wat een super verhaal weer. Zo te horen heb je daar genoeg om je goed te vermaken!
    Dat zal wel weer wennen zijn in Nederland joh, wat is het leven daar anders zeg.
    Succes met het duiken en je motorrijbewijs.
    Groetjes petra

  • 29 Juli 2015 - 07:44

    Marije:

    Hey Karlinos,
    Mooi verhaal weer! En straks kom je met een hoop extra diploma's weer terug! Goed bezig!!
    Wij kijken ook uit naar je komst!
    Kan niet wachten om je samen met Sem en je vader op te halen!
    Kuz Marije

  • 29 Juli 2015 - 09:07

    Margo:

    Hoi Karlijn,
    Wat een gezellig verhaal weer om te lezen maar het lijkt wel of je nooit je bed in komt je bent daar wel erg druk maar wel ook met hele leuke dingen. Hier gaat het zn gangetje met de kermis en een zomerstorm waardoor Nederland weer eens plat lag met vliegverkeer en lange files op de snelwegen door omgewaaide bomen.
    Ik kreeg deze week ook nog een reisverslag van ons Aniek vanuit Tanzania die maakt toch veel gelijkende avonturen mee als jij drie jaar geleden.
    Nou Karlijn wij wachten weer op je volgende verhaal en wie weet zien we elkaar over twee weken dikke kuzzz Margo

  • 29 Juli 2015 - 09:15

    Theo:

    Hoi Karlijn,
    Nog even en je hebt alle duik, motorbewijzen op zak, een prima leven zo. Nu nog je vaarbewijs voor open zee?? Tot over 2 weken. Groeten, Theo

  • 29 Juli 2015 - 10:19

    Paul:

    Hey Karlijn
    Mooi verslag weer, je bent goed bezig zeg motorrijbewijs duiken en surfen , klinkt niet verkeerd! Kunnen ze daar ook chauffeurs gebruiken? Veel plezier op Pukkelpop, zal wel weer wennen zijn die drukte! X Paul

  • 29 Juli 2015 - 10:27

    Boukje:

    Hallo Karlijn,
    Het is altijd leuk om je verslag te lezen dus geen dank daarvoor:)!ik denk dat we jou mogen bedanken voor je berichten! Wat fijn dat je zoveel kunt duiken daar!
    En we zullen het je niet drukker maken als je hier bent. We zien je een andere keer wel weer:):)

  • 29 Juli 2015 - 10:31

    Gérard:

    wat een mooi verhaal Karlijn zo ken ik je alles met gevoel super gedaan, als ik dit lees dan kan ik me voorstellen dat je verlieft word op deze eilanden,
    nu nog een paar weekjes en dan ben je weer hier bij ons een paar weken het zal je goed doen

    xxxxxx Gérard

  • 29 Juli 2015 - 17:45

    Loes:

    nou mop was weer leuk om je verslag te lezen..
    en je komt over 2 weken weer fff nederland onveilig maken..
    hoop dat ik je kan zien zal wel spannend zijn om hier weer te zijn..
    veeel liefs van ons hier....xxx

  • 30 Juli 2015 - 00:37

    Lonneke:

    Wat was het weer een heerlijk verhaal om zo s avonds laat mezelf mee wakker te houden

  • 30 Juli 2015 - 02:47

    Femke:

    Leuk om te lezen :-) Nog heeeel even en dan kun je je neefjes knuffelen! Tot die tijd en daarna mag je ons de foto's showen ;-)

  • 30 Juli 2015 - 12:41

    Jac:

    Ha Karlijn,
    Leuk verslag en goed on te zien hoe fijn je het daar naar je zin hebt !
    Moet je tussendoor ook nog wat werken ... ? ;-)
    Geniet ervan ... !

  • 30 Juli 2015 - 21:12

    Margot:

    Prachtig, Karlijn! En zo'n mooie foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

3 maanden backpacken door azie 14 feb tm 21 mei 2018 Hongkong, indonesie, vietnam, filipijnen en kuala lumpur

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 797
Totaal aantal bezoekers 72890

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Mei 2018

3 maanden backpacken door azie

13 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Van Guus Meeuwis tot Backpacken in Ecuador

27 Januari 2015 - 07 Februari 2016

Werken op Bonaire

13 September 2012 - 10 December 2012

Same District Hospital (Tanzania

10 Februari 2012 - 02 Maart 2012

rondreis thailand

Landen bezocht: