Werk vs Holiday - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu Werk vs Holiday - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu

Werk vs Holiday

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

30 Maart 2015 | Bonaire, Kralendijk

Om ook jullie weer mee te kunnen laten genieten van mijn ervaringen op Bonaire, een nieuwe update.
De afgelopen 4 weken weer veel gedaan, gezien en meegemaakt.
Zoals de meeste van jullie wel weten wandel ik graag! En hoorde ik via een collega over Walk-A-Thon, een (wandel) evenement op Bonaire! Om geld op te halen voor de special olympics.
We zijn smorgens om 5u met de bus naar de start gebracht om 30 km te gaan wandelen. De tocht die de slaven op Bonaire vroeger ieder weekend liepen om in het weekend van hun werkplek bij de zoutvlakte naar hun huis in Rincon te gaan. Een Wandeltocht van 30 km. Een erg mooie wandeling met leuk gezelschap.
Ik liep samen met nog 3 collega’s en onderweg kwamen we ook veel collega’s tegen. Die niet allemaal de volle 30 km liepen maar toch! Ondanks de hitte kwamen we 6 uur later in Rincon aan.
Verder ben ik erg snel ingewerkt op de air ambulance. Tijdens m’n 24u standby dienst werd ik om 6.30u uit bed gebeld omdat ik mee naar Colombia kon vliegen omdat er geen familie met de patiënt mee ging. Om vervolgens, 5u later nog een patiënt over te plaatsen naar Colombia. Dan ben je dus in totaal 13 uur aan het werk. Een erg lange dag! Maar een mooie ervaring. Gelukkig waren het stabiele patiënten want het is niet niks wat er allemaal op je afkomt en waar je rekening mee moet houden rondom zo’n vlucht.
Vervolgens ben ik de afgelopen 2 weken ook nogmaals naar Colombia en 2x naar Aruba gevlogen waar van op 1 dag ook weer 2 vluchten en vervolgens nog een late dienst. Waarna je even kunt gaan slapen op wederom weer een vroege dienst te draaien.
Dus voor degene die denken dat het alleen maar zon, zee en strand is voor me hier…..
Ik werk ook veel!
Verder blijft het ambulance werk ook spannend. Ik neem laagdrempelig mensen mee naar het ziekenhuis en er is voldoende ruimte voor overleg over de eventueel al te starten behandeling. Maar als een patiënt daar dan niet goed op reageert is het toch spannend, alleen achterin de ambulance! Gelukkig staat er dan bij aankomst bij het ziekenhuis zowel de ziekenhuisarts als de anesthesist je op te wachten en kun je gezamenlijk de zorg en behandeling vervolgen.
Doordat je zo zelfstandig moet werken en vaak kortdurend met elkaar werkt (vaak enkele maanden) moet je goed voor jezelf opkomen en zorgen.
En heb toch wel het idee dat me dat aardig afgaat hier op het eiland.
Zowel op het werk als prive gaat het goed en vermaak ik me prima!
Maar het blijft echt fijn om al die steun vanuit Nederland te krijgen!
Net zoals in Nederland waren hier ook verkiezingen op 18 Maart. Sinds dat ik hier ben valt het me op dat mensen openlijk uitkomen voor hun partijvoorkeur. Overal hangen vlaggen, op huizen en aan de auto’s. Wat ook bijzonder is, is dat iedereen zich verzameld op de dag van de verkiezingen. Mensen luisteren in groepsverband naar de radio om de stand van zaken bij te houden en gaan ’s avonds naar het wilhelminaplein voor de stem uitslag. De uitslag kwam pas laat in de nacht, maar wat het pas echt bijzonder maakt is dat het handmatig wordt bijgehouden op grote krijtborden op het plein. Alle stemlokalen, partijleden en aantal stemmen wordt hierop genoteerd. En blijft enkele tijd staan zodat iedereen de uitslag kan komen bekijken.
Deze avond ben ook ik naar DE sensatiefilm van het moment geweest: ‘fifty shades of grey’
Gewoon buiten onder een heldere sterrenhemel tussen de palmbomen, met een koude amstel bright in de hand een film kijken…..heerlijk toch! Ik heb meer van de omgeving genoten dan van de film zelf…. Maar de opzet is top!
Het naar huis fietsen maakte het wel spannend daar ik de dag ervoor achterna werd gezeten door 2 honden! Ik ben al niet zo’n held met honden…. Maar hier lopen veel waak en wilde honden rond die niet helemaal te vertrouwen zijn. Met name buiten het centrum. Gelukkig kom ik daar niet al te vaak op de fiets maar moest ik dus wel 1 keer erg hard fietsen om ze kwijt te raken, want ja of ze je echt zomaar aanvallen weet je natuurlijk maar nooit!
En na bijna 8 weken mocht ik dan naar Curacao!! Op visite bij Norbert, Desiree, Harm, Marleen en Willem. Waar de dag daarvoor ook Rick en Marije waren aangekomen. Allemaal lekker vakantie aan het vieren en ook ik had met passen en meten 2 vrije dagen kunnen krijgen. Met een propellervliegtuig in 25 min naar Curacao gevlogen en daar werd ik opgewacht met een bordje ‘ KARLIJN’ door Rick, Marije, Norbert, Desiree en Marleen…. Zo wat is dat fijn!! Om na al die weken weer vertrouwde mensen om je heen te hebben. En weer iemand vast te kunnen houden en een heerlijke knuffel te krijgen!! Daar moet ik dan toch wel een traantje laten!
En wat is het raar om dan ineens in de “grote” stad te zijn met dubbele wegen, stoplichten en filevorming. Hoe snel went een klein eiland als Bonaire!
Na een korte break en wat boodschapjes zijn we naar de vakantievilla gegaan…. Nou, als ik nog niet in de vakantiestemming was…. Kwam het daar wel! Een heerlijke villa met infinity pool…op een bedje uitkijkend over zee!! Genoten van heerlijk gezelschap, eten en drinken en niet te vergeten…een warme douche! Wat een genot na 2 maanden.
Ik zou nog veel meer willen opschrijven maar dan wordt het wel erg veel en maak ik jullie alleen maar jaloers (als jullie dat niet al waren)
36u later moesten we helaas van een deel weer afscheid nemen. En ging ik met Rick en Marije weer terug naar Bonaire. 18u boarden… Maar na het eten werden we op 17.55 u al omgeroepen om ons naar de gate te bevinden. Nou dit was voor ieder van ons de eerste keer… dus vlug vlug door de douane en te voet naar het vliegtuig gebracht om naar Bonaire te vertrekken.
Hier hebben we ook heerlijk kunnen genieten samen! Ik moest aardig wat werken dus in de tijd konden Rick en Marije samen van hun vakantie genieten en met de auto op pad. Gelukkig was er wel tijd voor happy hour bij Divi en hebben we samen lekker kunnen eten! Veel vis! En Lekker! Ja dat ik dat ooit zou zeggen he! Maar wauw vis smaakt hier echt ZO goed!
We hebben bij kitecity en Cuba gegeten en heerlijke sushi op. En de laatste avond naar Rum Runners…hier kun je genieten van een brede menukaart aan het water waar grote vissen rondzwemmen. Toch wel een van mn favo eettentjes geworden.
Heb ze denk ik alle high lights van het eiland wel kunnen laten zien.
Nu moet ik het weer even alleen doen. Natuurlijk heb ik hier genoeg leuke mensen leren kennen. Maar het volgende bezoek wordt van Papa. Die komt over 6 weekjes!
Tot zover mn update van de aflopen weken! Heb het weer geprobeerd zo bondig en leuk mogelijk proberen te omschrijven
Ow ja, en nav mn laatste blog vroegen enkele van jullie mijn adres van hier, bij deze:

Kaya Carlos A. Nicolaas
Park Bonaire Exclusief nr. 28
Kralendijk
Bonaire

  • 30 Maart 2015 - 06:41

    Marije:

    Mooi Karlijn! Heerlijk nagenieten zo met je verhaal! X

  • 30 Maart 2015 - 08:42

    Mandy:

    Volgens mij ben jij super goed bezig daar! Dikke kus X

  • 30 Maart 2015 - 08:48

    Emmy:

    Hee Karlijn, heerlijk een beetje mee leven met je verhaal: dat is helemaal niet te lang hoor! Wat tof, bekenden op jouw eiland, wat zou ik graag ook even langskomen!
    Nou weer even bikkelen en over 6 weken je vader al weer....Ook al mis ik je hier, dit avontuur is je van harte gegund! Hoop dat je weer een hoop leuke dingen mee maakt en het ons weersnel gaat vertellen!

  • 30 Maart 2015 - 09:21

    Ineke:

    Wat een prachtig verhaal weer Karlijn. Hard werken, dat zeker. Dan is het fijn om zo tussendoor een beetje vakantie te vieren. Nog even geduld en dan staat je paps voor je neus. Kan je die weer fijn knuffelen. Geniet ervan!

  • 30 Maart 2015 - 10:02

    Margo:

    Hoi Lieverd,

    Wat een fantastisch verhaal weer waarin je kunt lezen dat je het goed naar je zin hebt.
    Je moet inderdaad wel hard werken maar er valt daar ook veel te genieten als ik dat zo lees.
    Fijn dat je vader over zes weken al komt die brengt dan weer een stukje Nederland mee,geniet er maar van en wij hebben wel weer een keertje contact lieve groetjes Theo en Margo

  • 30 Maart 2015 - 10:21

    Paul:

    Prachtig verhaal weer Karlijn, ondanks het harde werken ben ik toch wel jalours! Zo'n omgeving maakt veel goed, en zeker dat mooie weer!geniet er lekker van!x

  • 30 Maart 2015 - 10:35

    Theo:

    Hallo Karlijn, Goed om te lezen dat je het goed naar je zin hebt. Zeker met het prachtige weer erbij. Gisteren 3 keer de hond uitgelaten 2 keer kletsnat geworden. groeten Theo

  • 30 Maart 2015 - 10:40

    Linda:

    Karlijntje! !!!
    Wat een leuk verhaal weer!!!
    Het klinkt nog steeds fantastisch!!!
    Geniet ervan!
    Xxxxx
    Linda en Roy

  • 30 Maart 2015 - 12:37

    Marloes Clement:

    Ha Karlijn,

    Heerlijk wegdromen bij jouw verhalen! Leuk!
    Hard werken, maar de ervaring nemen ze je niet meer af! Geniet er lekker van!
    X

  • 30 Maart 2015 - 17:00

    Tante Jettie :

    Hoi Karlijn ,

    Weer een mooi verslag van je verblijf,
    Klinkt allemaal gezellig .
    Wat een leuk leventje heb je toch!!!
    Ondanks het harde werken .
    Geniet ervan !!!
    Dikke kus Tante Jet.

  • 30 Maart 2015 - 18:59

    Monique:

    Hoi Karlijn, wat een heerlijk verhaal weer. Zoals ik het les moet je wel heeeeel veeeel uren werken maar heb je gelukkig ook nog tijd over om leuke dingen te doen. Kijk alweer uit naar je volgende verhaal. xx Monique.

  • 30 Maart 2015 - 20:29

    Gerda Luiten:

    Hallo karlijn Wat een prachtig verhaal,jij ben echt ,n topper ,geniet er maar lekker van ,groetjes Paul en Gerda ,en een dikke knuffel xxx

  • 03 April 2015 - 16:07

    Angela:

    Hoi Karlijn,
    Prachtig verhaal! Zo maak je nog eens wat mee!
    Wel hard werken lees ik...
    Veel groetjes en geniet van alles!
    Groetjes,
    Angela

  • 04 April 2015 - 15:14

    Loes:

    heeej mop
    wat een mooi verhaal weer he.
    ja je moet ook genieten he.
    niet alleen werken maar ben blij dat je het naar je zin hebt.
    en je weet wat ik gezegd heb als het nodig is...
    heeel veel liefs van mij hier xxxxxx

  • 09 April 2015 - 09:35

    Mireie:

    Top om te lezen, Klijntje!
    Trots op je. Xxx

  • 17 April 2015 - 19:33

    Nicole SEH:

    Hee Karlijn, leuk om je verhaal weer te lezen. Het is inderdaad hard werken en veel uurtjes maken maar het zijn ook weer fantastische ervaringen. Heel veel groetjes en een dikke kus vanuit Goirle. xxx xxx xxx

  • 23 April 2015 - 20:43

    Marie-Louise:

    Hoi Karlijn, Ik heb net je verslag zitten lezen. Het klinkt allemaal erg leuk en spannend. Ik hoor van Rick dat je ook aan het surfen bent. Ja dat kan je prima doen daar zon zee en altijd wind. Kan je het al een beetje of lig je meer in het water hahaha. Heel veel plezier daar. Liefs Marie-Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

3 maanden backpacken door azie 14 feb tm 21 mei 2018 Hongkong, indonesie, vietnam, filipijnen en kuala lumpur

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1253
Totaal aantal bezoekers 72994

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Mei 2018

3 maanden backpacken door azie

13 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Van Guus Meeuwis tot Backpacken in Ecuador

27 Januari 2015 - 07 Februari 2016

Werken op Bonaire

13 September 2012 - 10 December 2012

Same District Hospital (Tanzania

10 Februari 2012 - 02 Maart 2012

rondreis thailand

Landen bezocht: