Bon Dia Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu Bon Dia Bonaire - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu

Bon Dia Bonaire

Door: Karlinos!

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

02 Februari 2015 | Bonaire, Bonaire

Goh en dan woon je gewoon alweer 5 dagen in Kralendijk, Bonaire!
Gelukkig heb ik een goede start gehad hier op het eiland. Toen ik dinsdagavond 27 Januari rond 19.30u lokale tijd landde en 20.00 uur naar buiten liep, stond Roger mij op te wachten, m’n nieuwe collega die ik de afgelopen maanden al een aantal keer had ‘gesproken’ via whatsapp.
We hebben bij hem thuis, samen met zijn gasten die een paar uurtjes eerder waren aangekomen nog een drankje gedaan en vervolgens ben ik naar m’n eigen stekkie gebracht.
Een appartement midden in Kralendijk! Woonkamer/keuken, badkamer en 2 slaapkamers dus plek zat! Koffers uitpakken en t wat huiselijk maken door alle meegebrachte en meegekregen foto’s een plekje te geven. Zodat ik iedereen toch een beetje bij me heb!
Ow ja en niet te vergeten het zwembad wat voor de deur ligt!
De afgelopen dagen ben ik veel met Roger op pad geweest, Heb al bijna het hele eiland gezien! Heb lekker de toerist uit kunnen hangen. Zwemmen bij Sorobon, Snorkelen aan de westkust en in slagbaai. Lokale likeur geproefd, (belachelijk dure) boodschappen gedaan. En natuurlijk ook even langs het ziekenhuis geweest.
Mn nieuwe team heeft een leuke eerste indruk! Klein ziekenhuis met 1 verpleegafdeling waar alle patiënten en leeftijden liggen.
En natuurlijk het papier werk gaan regelen zodat ik me kan gaan inschrijven op het eiland. Maar helaas, Maar dat gaat natuurlijk allemaal niet zo soepel!
De collega die hier over gaat vertrekt vandaag naar Nederland voor een beurs dus gaat het vandaag niet meer lukken, en de afspraak bij de I&D staat pas voor eind februari. Dusssss, kun je helemaal niks regelen op het eiland.
Tsja daar kun je je druk om maken, of maar gewoon genieten van je vrije dagen op het eiland, een mini vakantie tot het harde werken begint!
Vervoer is natuurlijk ook wel handig, maar ook dat verloopt niet erg soepel.
Auto’s zijn duurder dan ik dacht, dus ik denk, dan maar een scooter tot ik een goede betaalbare auto gevonden heb. Scooter gevonden, wil ik die de volgende dag gaan verzekeren, lukt dit niet omdat ik geen motorrijbewijs het!! Oke, dus ook geen scooter, nog steeds alleen de benenwagen.
Gelukkig heb ik veel aan Roger gehad om me overal mee naar toe te nemen en heb ik me dus niet hoeven te vervelen mijn eerste dagen op mijn nieuwe eiland!
En is het een goede, mooie vakantie geweest de eerste 120 uur op Bonaire.
Op naar het echte leven, waarvoor ik hier gekomen ben! Gelukkig is het ziekenhuis op loopafstand, en ga ik daar over een aantal uurtjes mijn eerste dienst draaien. De komende tijd, 40+ uren per week!

Liefs en wat zon & warmte jullie kant op!
X Karlijn

  • 02 Februari 2015 - 00:31

    Linda:

    haaaaaaaaaaaaaaaaaaaai klijntje!
    wat leuk je verhaaltje!
    Klinkt allemaal gaaf! zwembad en alles!
    hier is het maar koud!
    de groetjes van Joost en Matthijs!!!
    xxxxxxxxxxxx
    Linda

  • 02 Februari 2015 - 06:41

    Janneke:

    Hè Karlijn!
    Klinkt allemaal erg goed hoor! En tja... Gewoon wennen aan de mentaliteit daar.... Alles op het gemakje! Meer kun je dus idd niet doen! Veel werkplezier!!! En geniet ze!
    Xx

  • 02 Februari 2015 - 07:45

    Anja:

    Hey klijntje

    super mooi verhaal en laat het maar allemaal op je af komen lekker alles op het gemakske hier moet alles snel snel.Nou spannend je eerste dienst werk ze xxx

  • 02 Februari 2015 - 07:46

    Marije:

    Leuk!
    Jouw avonturen op waarbenjij.nu
    Succes op de , in ambu kleding!
    Dikke kus van allemaal!



  • 02 Februari 2015 - 08:57

    Tante Jet :

    he Karlijn , dat wordt smullen voor ons die leuke verhaaltje van jou.
    Dus gewoon rustig aan doen saar dan pas je er helemaal tussen.
    Klinkt allemaal wel gezellig al je eerste dagen daar.
    Veel succes met je 1ste werkdag ,maar dat zal ook wel lukken .
    Have fun

  • 02 Februari 2015 - 09:11

    Mandy:

    Ha Klijn,

    Succes me je eerste dag op het werk! En daarna met alle regel zaken,
    zal wel goed komen allemaal. Mooie plaatjes :-)

    XxX Mandy

  • 02 Februari 2015 - 09:18

    Marie Jose:

    Hoi Karlijn alles in de relaxmodus daar , moet je wel aan wennen, maar dat lukt jou wel!
    Leuk om je weer te volgen! Succes met je werk ik lees weer gewoon je avonturen mee xx

  • 02 Februari 2015 - 10:42

    Margo:

    Hoi Karlijn,

    Leuk geschreven weer en je hebt aan de foto s gezien gisteren een leuke dag gehad daar in Slagbaai. Succes vandaag met je eerste werkdag en tot horens kuzzzz Margo en Theo

  • 02 Februari 2015 - 11:08

    Theo:

    Hoi Karlijn,

    Succes op je eerste werkdag. Benieuwd of het werktempo ook zo hoog ligt als hier.

  • 02 Februari 2015 - 11:57

    Gérard:

    Hoop dat je leuke collega's hebt veel succes met je eerste werkdag
    Xxx

  • 04 Februari 2015 - 17:16

    Orly:

    Hey, wat ziet het er allemaal lekker uit. Fijn zo'n eerste indruk ;-)
    Suc6 je eerste werkweek, pff 40 uur.
    Have fun.

  • 10 Februari 2015 - 18:39

    Orianda:

    Hey Karlijn,
    Je hebt het weer mooi voor elkaar!
    Veel werkplezier!
    En geniet van het mooie weer!
    Groetjes Orianda

  • 13 Februari 2015 - 15:49

    Monique:

    Hoi karlijn zo te horen gaat het allemaal wel goed. Die papierwinkel komt wel, gewoon even de tijd nemen om aan alle nieuwe dingen te wennen. Werk ze maar vooral ook genieten. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

3 maanden backpacken door azie 14 feb tm 21 mei 2018 Hongkong, indonesie, vietnam, filipijnen en kuala lumpur

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 863
Totaal aantal bezoekers 73006

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Mei 2018

3 maanden backpacken door azie

13 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Van Guus Meeuwis tot Backpacken in Ecuador

27 Januari 2015 - 07 Februari 2016

Werken op Bonaire

13 September 2012 - 10 December 2012

Same District Hospital (Tanzania

10 Februari 2012 - 02 Maart 2012

rondreis thailand

Landen bezocht: