Another month on paradise - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu Another month on paradise - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu

Another month on paradise

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

21 Juni 2015 | Bonaire, Kralendijk

Nadat ik papa 26 mei heb uitgezwaaid heb ik het rijk 1,5 week voor mezelf gehad. Even bijkomen. Bezoek is leuk maar ook intensief . even tijd voor mezelf en m’n huisje weer mooi maken voor het volgende bezoek. Lekker een boekje lezen in de zon en achterstallige werkdagen inhalen natuurlijk.
Om 5 juni Nic op te gaan halen op het vliegveld.
Ik zat in de nachtdienst omdat ik daarna altijd 2 dagen vrij ben zodat we wat leuke dingen samen konden gaan doen.
Ook Femke had nachtdienst en kreeg visite dus we hadden het idee een leuk warm welkom te fixen op Flamingo airport met een flesje bubbels.
Eerst op het strand de KLM landing bekeken om daarna aan het hek te gaan kijken tot Nicole uitstapte. JAAAHHH daar is ze dan! Om vervolgens nog een half uurtje met zn alle in spanning te wachten op alle visite.
En lekker een drankje te drinken voordat iedereen weer lekker naar huis ging. En bij thuiskomst had nic het geniale idee om de lekkerste pizza’s van het eiland te gaan eten… Die van Rum Runners. Mijn favo Restaurant op het eiland, met het mooiste uitzicht…. (Dit is niet de laatste keer dat Nic, Floor en ik hier zullen eten deze twee weken).
Nadat ik maandag uit de nachtdienst ben gekomen en een paar uurtjes heb geslapen is dit beloond met EINDELIJK weer eens een duik! Samen met nog een paar collega’s dus hebben we met zn 6en kunnen duiken bij TOLO.
Aangezien ik dinsdag m’n auto ‘moest’ laten maken en Nic zich het comfortabelste voelt om op een gemotoriseerde tweewieler rond te scheuren hebben we een scooter gehuurd. Een coole retro scooter. Whaha heerlijk toen ik werd opgehaald en het een roze bleek te zijn. Past helemaal bij ons!
Lekker een zuid rondje eiland gedaan en nadat we de auto hadden opgehaald bleek dat de scooter niet meer startte… kak! Oke we komen er zo aan. Ben aan de andere kant van het eiland. Daar gaat onze kostbare scooter tijd! Toen er na 1,5 u nog niemand was begon ik de wel bekende smoesjes op te sommen. Brug stond open, file, stoplicht stond op rood, lekker band. Al is het meeste hier niet mogelijk, Jawel….werd ik gebeld dat de dienst INDERDAAD een lekke band bleek te hebben.
Na 2,5 u hadden we een scooter wissel en na contact met de eigenaresse. Mochten we de scooter een dagje langer houden! Jeuj!
S morgens is Eddy nog 3 uur bezig geweest om de wifi van de achterburen te versterken zodat ik thuis toch ook wifi zou hebben maar helaas. Het signaal komt te zwak bij mij binnen om het te kunnen versterken met een wifi versterker. Maar na lang wikken en wegen, of ik wel of niet een eigen aansluiting a $90 per maand af te sluiten ga ik het niet doen.
Dan maar alleen mobiel internet en wifi om te skypen in het ziekenhuis. Prima te doen zo.
(al ben ik er ook achter gekomen dat digicel geen sms verstuurd als je bundel op is en je dan ineens $40 aan beltegoed kwijt bent!!)
De 11e was het ook zo ver voor Floor om dr vakantie te starten dus met Nic wederom de KLM verwelkomt vanaf het strand om vervolgens te zwaaien aan het hek en met bubbels (en pizza van RumRunners) klaar te staan bij de aankomsthal wat ze waren tenslotte deze dag 5 jaar getrouwd.
Nu zijn we weer compleet!
Vervolgens nog een drankje gedaan bij de DiveHut waar Nic en Floor al mensen kennen van eerdere vakanties dus iedereen was weer blij elkaar te zien!
Thuis lag er nog een verrassing op het houten echtpaar te wachten namens familie en vrienden een flesje bubbels en een diner bon. Leuke verrassing wat niet mee viel om te fixen met Nic steeds aan m’n zijde maar het is gelukt!
Toen Nic de 13e lekker voor ons wilde gaan koken werden we weer even geconfronteerd met het eiland leven want na alle voorbereidingen bleek de gasfles leeg te zijn. Gelukkig zit er wel een tweede gasflesje bij het huis maar die kon de dag erop pas aangesloten worden. Nu begint het hopen en duimen op de vulling van de grote fles want er is een chronisch te kort aan gas op het eiland. En is er een minimale wachttijd van 5 weken. to be continued……(nu… na 1,5 week nog niks)
Mn volgende twee vrije dagen die ik mocht delen met floor en nicole zijn we de eerste dag gaan duiken. Een auto gehuurd omdat ik het niet aandurfde om met m’n landwind en 6 duiktanks door washington park te crossen. Onderweg nog een baby flamingo gered die een halve cactus met zich meedroeg in zn nek. (tsja je bent spoedzuster of je bent het niet).
En een onderonsje gehad met een leguaan. Die zo dichtbij ook wel spannend zijn!
De duik was mooi! Veel grote vissen en beesten en een goede navigatie! Totaan het eruit klimmen. We kwamen verkeerd uit en zaten met zn alle klem tussen de rotsen. We leken wel aangespoelde schildpadden want de zee was erg ruw en door de hoge golven en je duik attributen was het nog niet zo makkelijk om er weer uit te klimmen. Na de lucht een tweede duik gemaakt bij 1000 steps. Ook een mooie duik maar de trip terug naar boven is dan inderdaad wel zwaar.
De dag erna sportief ALL THE WAY naar Sorobon gefiets. Lekker warm en met een stevig windje. Maar daardoor ging denk ik het surfen ook weer een stuk beter! En krijg ik er weer zin in! Toch wel cool om over het water te glijden op een board!
Zitten we een biertje te drinken… roep ik hey hij lijkt op die Dude van American pie! Zeggen floor en nic nee dat issie echt!! Whahaha en floor als grote fan van #orangeisthenewblack heeft Nicole toch een Selfie gevraagd. Helaas pakte onze Jason de verkeerde phone want de lens vd camera van floor was vet van de zonnebrand dus een beetje wazig maar toch wel grappig.
En ‘s avonds popquiz bij Havanna. Eindelijk mocht ik een keertje mee!
Maar werd wel weer geconfronteerd met het feit dat ik veel muziek ken maar slecht ben ik namen en titels! En denk dat het hoge bierbestelgehalte daar ook wel aan mee werkte. Maar aan mijn vraag tot Water ipv bier werd geen gehoor gegeven…. Ach ja, training voor pukkelpop!
Over 1,5 maand alweer op vakantie naar Nederland. Maar half juli ook ff ertussenuit en 2 nachtjes naar Curacao!
Na een laatste glas bubbels met Floor en Nic is het toch ook raar dat ze straks weer weg gaan… Terug naar Nederland… Heb het echt super leuk met hun gehad. Samen gelachen, gehuild, gegeten en gedronken. En vooral van elkaar genoten en van het mooie Eiland.
Het is echt wel dubbel, aan de ene kant is het lekker om weer op jezelf te zijn. Maar ga ik deze meiden ook weer onwijs missen!

  • 21 Juni 2015 - 20:43

    MarieJose Vd Ven Musters :

    Weer een super verslag met veel verhalen en leuke dingen.
    Altijd weer gezellig om te lezen.
    Nog een paar weekjes en dan even naar Holland, ook wel weer gezellig!
    Succes nog meis en weer wachten op je volgende verhalen!
    Dikke knuffel Marie-Jose

  • 21 Juni 2015 - 21:25

    Loes:

    heeej mop

    was weer heel mooi om alles te lezen.
    en heel leuk met nicol en floor.
    maar de tijd gaat hard hoor en zeker als je dan leuke meiden op visite krijgt.
    en eer je het weet zit je weer voor fff in nederland.
    kom je zeker op zoeken .
    in nederland he dat bedoel ik.
    nog bedankt voor je lieve kaart en je woorden...
    hele dikke knuffel xxxx

  • 21 Juni 2015 - 21:59

    Margo:

    Hoi Karlijn weer een super verslag van de afgelopen maand, het is wel een heerlijk verblijf daar met al dat bezoek ook.Wij zijn afgelopen week naar zuid Limburg geweest ook leuk hoor lekker gewandeld heerlijk gegeten en lekkere biertjes gedronken zelfs het weer zat ons mee. Bedankt voor je kaartje en wie weet tot in augustus lieve groetjes Theo en Margo

  • 21 Juni 2015 - 22:12

    Mandy:

    Mooie foto's, maurene nice, erg grappig om ook ff bekende acteur te spotten ;-) lachen!
    We kijken uit naar de sushi date om je weer ff te zien, werkse op je mooie eiland
    XxX

  • 22 Juni 2015 - 13:58

    Monique:

    Hoi Karlijn weer een prachtig, leuk verhaal. Je hebt veel bezoek, gezellig en je doet ook een heleboel leuke gezellige dingen. Ik vraag me af of je nog wel terug wilt naar Nederland. Haha. Groetjes en hopelijk tot gauw.xxxxx

  • 25 Juni 2015 - 13:49

    Ton Pulles:

    Hoi Karlijn.
    Wederom leuk om te lezen.
    ik snap best dat het soms ook wel lekker is als je even geen visite hebt, hoewel het van de andere kant natuurlijk ook weer leuk is.
    Gave foto van die leguaan.
    Groeten

  • 27 Juni 2015 - 18:10

    Gert-Jan Leenheer:

    Hoi Karlijn,

    Zomaar weer eens effe kijken op "waarbenjij.nu." Kijken of er nog nieuwe mensen waren op Bonaire. En ja, ik zag 2015 staan. Toch leuk, actuele info te lezen.

    Ik heb je verschillende reisverslagen gelezen.
    Erg leuk en maakt me erg enthousiast! Ik hoop per 1 oktober je collega te worden... ;-).
    Ik kom voor 6 maanden en i.p. is alles geregeld, ben alleen nog in afwachting van P&O over mijn definitieve reisgegevens.

    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Best wel indrukwekkend en zo anders als hier in Nederland. Bijv. het werk op de ambulance, dat zou hier niet kunnen.

    Ik ben inmiddels aan het afbouwen. Ik werk nu als anesthesie & spoedeisende hulp verpleegkundige in het Sint Franciscus Gasthuis en het Erasmus MC in Rotterdam. Hoewel ik het erg goed heb ben ik toe aan mijn uitdaging op Bonaire.

    Veel plezier en geniet, tot in eind september. Ik heb er zin in!

    Vriendelijke groet,

    Gert-Jan Leenheer
    gertjanleenheer@gmail.com

  • 05 Juli 2015 - 12:03

    Gert-Jan Leenheer:

    Karlijn,

    Vorige week is mn Inbox gecrasht. Zou je mail nog een keer willen sturen.
    Kunnen we inderdaad makkelijker in contact blijven. Ik heb ook nog wel wat vragen.

    Thanks!

    Gr. Gert-Jan

  • 17 September 2015 - 02:09

    Nicole H.:

    Hey Lieverd,

    Ik heb het kunnen openen en ging natuurlijk als eerst hierna toe! Wat hebben wij een super vakantie met jouw gehad!! Trots op jouw hoe jij het fixt en doet daar, love you!
    Hele dikke kus en lees morgen de andere verslagen :)
    XxXxXxX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

3 maanden backpacken door azie 14 feb tm 21 mei 2018 Hongkong, indonesie, vietnam, filipijnen en kuala lumpur

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 854
Totaal aantal bezoekers 72920

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Mei 2018

3 maanden backpacken door azie

13 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Van Guus Meeuwis tot Backpacken in Ecuador

27 Januari 2015 - 07 Februari 2016

Werken op Bonaire

13 September 2012 - 10 December 2012

Same District Hospital (Tanzania

10 Februari 2012 - 02 Maart 2012

rondreis thailand

Landen bezocht: