backpacken door azie is AAN!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Karlijn - WaarBenJij.nu backpacken door azie is AAN!! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Karlijn - WaarBenJij.nu

backpacken door azie is AAN!!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

21 Februari 2018 | Indonesië, Denpasar

Zo, en dan ben je ineens al 24uur in HongKong!!
ik ben om 11.30u lokale tijd geland en rond 13.30u was ik bij mn hostel. Dat verliep echt vlekkeloos. 24Min met de trein en op HongKong Centraal overstappen op de metro. En alles werkt, net als in Nederland met een OV chipkaart alleen dan stukken goedkoper en gestructureerder (en dat is zo’n chaotische stad!!).
En je hebt hier zo’n schattige 1 coupe dubbeldekker trams. Ik krijg spontaan een lach op m’n gezicht als ik deze voorbij zie komen (de gehele dag dus).
Het Hostel is een prima plek! Voor 22Euro per nacht op een 1e rang locatie! Aan de rand van het centrum op Hongkong Island. Wel dunne matrasjes maar het is maar voor een paar dagen.
Verder zijn de weergoden me goed gestemd. Ook hun wisten dat ik de zon de afgelopen weken, na Bonaire heb moeten missen. Ruim 20 graden overdag en een blauwe lucht.
Alleen zie je dat niet zo goed tussen alle hoge gebouwen door. Ik krijg een stijve nek van het omhoog kijken want er is zoveel hoogbouw! Er is meer boven je te zien dan voor je neus! Al hebben de meeste mensen hier eerder nekklachten van het naar beneden kijken denk ik zo, want bijna iedereen leeft in z’n eigen bubbel incl telefoon.
Maar ze zijn wel behulpzaam als je iets wil weten.
Al best wel wat gedaan al zeg ik het zelf. Eerste avond met de Starferry over gestoken om de skyline van HongKong te bekijken.
Verder in bijna ieder gebouw wel dure merkwinkels! Je struikeld over de shoppingmalls!
In het donker vallen ze nog meer op met alle felle neon reclames wordt je overal naartoe gelokt. Gelukkig zit m’n backpack al (te) vol en ben ik niet zo van de merken want anders zou m’n reisbudget er zo doorheen vliegen en moest ik volgende week alweer terug naar Nederland komen. Dus laten we het maar niet hebben over de hoeveelheid ferraris, porsches, lamborghinis, jaguars enz, enz die ik hier al voorbij heb zien rijden.
En op advies van Marcel de 2e ochtend vroeg in de rij gaan staan om met de old skool Peak tram naar ‘The Peak’ te gaan voor een adembenemend uitzicht over HongKong bij daglicht. Slechts 10 min hoeven te wachten ipv de, ik schat in 2 uur durende rij van gisteren toen ik erlangs liep.
Savonds afgesloten met een traditionele zuid koreaanse BBQ en een Gin tonic (a 15 eurie) in een kroeg, in een MALL waar je normaal gesproken zo voorbij zou lopen.

Zaterdag ochtend bijna een uur moeten wachten tot ik de badkamer in kon. Dan denk je slim te zijn een vrouwen drom te boeken zodat je geen last hebt van snurkende mannen maar wel last van vrouwen die 30 min de gedeelde badkamer bezet houden!! Gelunched met Silvia, Marcel en Min in the social place. Heerlijke kleine gerechten om te delen. DIM SUM! Van mini octopussy’s tot zoete aardappels in de vorm van een biggetje en niet te vergeten een gevulde brandende ananas.
Smiddags mocht ik meetrainen op een dragon boot in Stanley.
Erg leuk om eens mee te maken met 18 man in een boot tegelijk paddelen.. pff hard werken hoor zo op reis. En vervolgend een (chinees) NEW YEAR houswarming party op Lamma Island. Een heel ander beeld van Hong Kong. Geen hoogbouw, locale vistentjes langs de kade en gewoon rust en stilte. Erg gezellig. Ook hier is ons kent ons. Marcel en Min nemen me overal mee naartoe op sleeptouw. Wat een geweldig mooi stel!! kan jullie niet vaak genoeg bedanken
Nadat we ook zondag weer een Bday/newyear party hadden,
kwam het idee om niet morgen heel vroeg, maar vanmiddag naar de big buddha op Lantau te gaan. Maar zoals het meestal op een feestje gaat, besluit je net iets langer te blijven hangen dan de bedoeling was waardoor we nog moesten haastten om de cablecar te halen, de buddha te zien en voor sluitingstijd de cablecar weer naar beneden te nemen… was wel lekker rustig ook daar. Behalve de rij om weer naar beneden te gaan. Om vervolgens bijna het hele parcours van de metro af te leggen om bij Marcel en Min thuis te komen. En ineens zei Marcel dat mn laatste metro om ‘thuis’te komen over 6 min zou vertrekken!! Oepsie!! dus als een gek gaan rennen! En jawel gehaald! Wel even uitpuffen in de Metro….
De traditie is hier trouwens om een rode enveloppe met geld te geven aan vrienden en bekende om ze een gelukkig nieuwjaar te wensen. Maar dit krijg je alleen als je niet getrouwd bent! Dus ik mocht er ook een in ontvangst nemen namens Marcel en Min.
Na nog een laatste bakkie koffie en rondje langs de pier was daar toch echt het moment om afscheid te nemen. Wat een heerlijke dagen heb ik gehad in HongKong met Marcel en Min!! maar de reis gaat als maar verder dus op naar Bali! Op de valreep Franca nog even gemeet op de airport die net aankwam met de klm toen ik moest vertrekken. Ik wist niet dat HongKong airport zo groot was! Bij departures bleek ik nog 2x met de metro te moeten, dus was maar net op tijd bij m’n gate. Kwam er helaas bij de securitycheck achter dat ik mn kaarten vergeten was op de post te doen… dus die zullen vanuit indonesie richting Nederland gaan.
Na een lange reis dag (4u vliegen, 2u overstap Kuala lumpur en nog eens 3u vliegen) eindelijk aangekomen in Bali.
En gelijk in de onderhandelingsmodus.. Taxi? Taxi? Yes to Changgu ok 450000 (27euro) ja echt niet, dan mag t wel laat zijn maar dat gaan we niet betalen, dus uiteindelijk 200000 rupia en 40 min verder eindelijk in m’n hostel gearriveerd.
Heerlijk een eigen kamertje in een Eco guesthouse waar ook Yoga lessen gegeven worden. En omdat ik hier 6 nachten blijf krijg ik 2x een uur een massage kado, en omdat ik een unlimited yoga pakket heb gekocht voor 7 dagen krijg ik 2x een uur massage kado… zwaar leven hoor!!
Dus mn eerste Yoga sessie en massage ondertussen gehad. Fijn even zo rustig weekje tijdens het reizen. Zondag (de 25e) reis ik weer door… ik weet alleen nog niet waarheen. Haha en dat bevalt best goed!
Tijdens het wandelen in de kroeg beland (wat niet helemaal de bedoeling was) maar erg gezellig was! Dus het was wat lastiger wakker worden op de 2e ochtend in Changgu.
Nou omdat iedereen zo benieuwd was naar m’n eerste ervaringen zit ik dit verslag alvast online. Ik hoop iedere 1.5 tot 2 weken even iets online te zetten voor jullie!

FOTO'S VOLGEN ASAP! WIFI WERKT NIET MEE....

  • 21 Februari 2018 - 08:09

    Marije:

    Jeeh! Weer mooie reisverhalen!
    Kijk al uit naar de rest! Veel plezier Sweety! x

  • 21 Februari 2018 - 08:23

    Theo:

    Leuk om je verhalen weer te lezen. Geniet van je vakantiemodus.
    Groeten, Theo

  • 21 Februari 2018 - 09:53

    Marie José Van De Ven Musters:

    Nou Karlijn weer mooie avonturen aan het beleven.
    Leuk om weer mee te reizen door jou verhalen.
    Geniet ervan meis, maar dat gaat zeker lukken

  • 21 Februari 2018 - 10:04

    Gérard:

    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt
    groetjes Gérard

  • 21 Februari 2018 - 11:57

    Paul:

    Mooi verslag ik zie het weer helemaal voor me, vooral die skyline! Benieuwd naar Indonesië.

  • 21 Februari 2018 - 19:48

    Margo:

    He Karlijn wat een heerlijk verslag weer goed om te lezen dat je het weer naar je zin hebt en dit is pas het begin van een fantastische reis, heerlijk om dit weer te mogen volgen lieve groetjes en een dikke knuffel Margo

  • 21 Februari 2018 - 23:25

    Peter Van Dijk:

    Er leuk om je op deze manier te kunnen volgen.
    Geniet van alle indrukken die je gaat opdoen.
    Selamat jalan di Bali!

  • 22 Februari 2018 - 06:10

    Yvonne Van Loon:

    Lieve Karlijn, wat een geweldig reisverslag tot nu toe. Ik blijf je zeker volgen.

  • 22 Februari 2018 - 08:55

    Loes:

    lieve karlijn weer mooi om je verhaal te lezen....
    geniet er van he...blijf meee lezen..
    en uitkijken he.....

  • 22 Februari 2018 - 09:09

    Ineke:

    Hey Karlijn! Wat leuk om je avonturen weer te lezen! Kijk alweer uit naar de volgende belevenissen! Heel veel plezier daar!

  • 22 Februari 2018 - 13:43

    Jac:

    Prachtige verhalen - geniet van je belevenissen !

  • 22 Februari 2018 - 14:31

    Boukje:

    Leuk Karlijn! Geniet van deze geweldige reis!

  • 22 Februari 2018 - 17:58

    Annemarie :

    Wow Karlijn, geweldig wat je weer meemaakt en schrijft.
    Zo leuk om te lezen

  • 22 Februari 2018 - 20:41

    Syl:

    Leuk zo'n beetje mee te gluren over jou schouders! Veel plezier meis! En doe voorzichtig!

  • 28 Maart 2018 - 22:11

    Lies En Peter:

    Heej, dit verslag heb ik blijkbaar gemist... maar leuk om te lezen hoe je aan je reis begonnen bent, en nu ben je al een maand verder en al zoveel moois gezien... het gaat snel zeg. Ik hoop dat je heel,veel moois gaat zien en beleven maar daar twijfel ik niet aan, jij redt je wel, Klijntje de dappere dodo komt er wel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

3 maanden backpacken door azie 14 feb tm 21 mei 2018 Hongkong, indonesie, vietnam, filipijnen en kuala lumpur

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 72889

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Mei 2018

3 maanden backpacken door azie

13 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Van Guus Meeuwis tot Backpacken in Ecuador

27 Januari 2015 - 07 Februari 2016

Werken op Bonaire

13 September 2012 - 10 December 2012

Same District Hospital (Tanzania

10 Februari 2012 - 02 Maart 2012

rondreis thailand

Landen bezocht: