Bon bini papa - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu Bon bini papa - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Karlijn - WaarBenJij.nu

Bon bini papa

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

31 Mei 2015 | Bonaire, Kralendijk

Aangezien het einde van de maand weer voor de deur staat. Wordt het tijd voor een Bonaire update.
Maar na 4 maanden denk je dan wel eens; maar wat of waar zal ik over gaan schrijven?
Je leventje wordt zo normaal hier. De eerste week van de maand veel gewerkt en standby diensten gehad. 6 vd 7 dagen. Je bent dat toch beperkt in je doen en laten. En dan hoef je niet eens te vliegen! Tot 2 uur voor je late dienst op je laatste standby van de week.
Toch nog even op en neer naar Aruba. Ook moesten we even mee naar het ziekenhuis omdat het om een patient aan de beademing ging.
Zo zie je toch nog iets van het eiland. Mooi en groot ziekenhuis ook!
Daar had ik ook kunnen zitten. 10 maanden geleden twijfelde ik nog naar welk eiland ik dan zou willen gaan. Maar ben toch wel blij met de keuze voor Bonaire!
Even bijkomen van het drukke leven in Nederland met al onze verplichtingen.
En dan is het ineens 12 mei. De dag dat papa hier aan zou komen. Ik had nachtdienst dus hadden nog contact voor de vlucht. Ook spannend voor hem om helemaal alleen te reizen maar heb gezegd dat ik klaar zou staan op het vliegveld om hem te verwelkomen op het eiland.
Dus een half uur voor de geplande landing, bij vertrek vanaf Aruba ben ik op het strand gaan zitten op het KLM toestel op te wachten. Toevallig samen met 2 (oud)collega’s die daar ook zaten.
Wauw wat super cool om zo’n groot vliegtuig zo vlak over je heen te zien landen! Zeker als daar iemand in zit die je ook nog eens kent. Heb een mooie foto maar je ziet niet goed hoe laag t vliegtuig dan echt over je heen vliegt.
En vervolgens oversteken om na 3,5 maand m’n vader weer in real life te zien! Toch bijzonder! Wat mensen zo met je doen. Fijn om weer even samen te kunnen zijn.
En door de vele feestdagen ben ik ook best veel vrij geweest (voor bonairiaanse begrippen) in de periode dat hij hier is want je wil toch graag ‘je’ eilandje laten zien.
De slavenhuisjes, sorobon, de flamingo’s, schildpadden, klein Bonaire, sunsets, de overheerlijke verse vis proeven, en niet te vergeten de happy hour borrel stekkies!
Samen met Jan&Janny peter-jan, Astrid en papa een dagje een bootje gehuurd om te snorkelen, te waterskiën (nog een keertje oefenen en ik kan blijven staan!) en te verbranden!!
Om de volgende dag met zn alle te gaan snorkelen met de boot. Maar ja zonder agenda leven heeft ook z’n nadelen want ik dacht dat het om 9u was maar bleek 8.30u vertrek te zijn….oeps…foutje!
Dus als reisleidster naar de zoutpier om daar tussen 2 turtles te snorkelen. 
Blijft bijzonder!
En gelukkig krijgen we een herkansing voor de snorkeltour…. En heb ik mn vergissing goed gemaakt met de allereerste turtles voor papa, peter-jan en astrid….
Maar naast al deze mooie leuke dingetjes mocht ik na een vrijdag avondborrel vliegen! ’s Morgens werd ik heel vroeg uit m’n bedje gebeld voor een vlucht naar Colombia. Sorry pap, daar gaat ons middagje surfwedstrijden bij sorobon! 10u onderweg geweest, om een paar uurtjes thuis te zijn en weer een nachtdienst te draaien op de spoed.
Life just go on ;-)
Na alle BBQ’s op de Kaya italia leek het me wel leuk om mijn BBQ in te wijden met het oude clubje incl visite dus met Eddy & Femke + Kids, Jan & Janny, Peter-jan, Astrid en papa een gezellige BBQ gehad thuis na een dagje slagbaai vanuit de nachtdienst! Super gezellig en het park blijft ook een mooi stukje eiland!
Tijdens het snorkelen maandag zijn we erg verwend. 1 turtle, 1 stringray en een nurseshark!
Vervolgens nog de locale drankjes geproefd bij cadushy en de vakantie van papa in style afgesloten bij ingridients. Restaurantje aan het water super relaxed uitzicht! Dinsdag was het dan zover. Het moment van afscheid. Aan alle leuke dingetjes komt een eind. Het wat erg fijn om m’n leventje op Bonaire te kunnen delen met mn vader. Te laten zien waar je woont en werkt. En de sociale contacten die je in de afgelopen 4 maanden hebt opgebouwd.
“ afscheid nemen bestaat niet, ik ga wel weg maar verlaat je niet “
Dank je wel voor het langskomen papa! Heb het erg leuk en bijzonder gevonden dat je 2 weken langs bent geweest. Helaas moest ik ook wel wat werken wat het ook wel pittig en vermoeiend maakt. Dus nu weer even te tijd om bij te komen….een week tot de volgende visite ;-)

Ayo! En tot volgende maand!

  • 31 Mei 2015 - 09:45

    Marije:

    :-*

  • 31 Mei 2015 - 12:02

    Monique:

    Hoi Karlijn wederom een leuk verslag van je bezig heden. Het moet super fijn zijn geweest om je vader 2 weekjes bij je te hebben. Dat klinkt wel door in je verhaal. Wat gaat de tijd toch hard al 4 maanden weg. Geniet lekker van je vrije tijd en heel veel werk plezier.

    Liefsxxxxx Monique.

  • 31 Mei 2015 - 18:25

    Theo:

    Hoi Karlijn,

    Dochter vader band is toch het mooiste wat er is. Je kan hiervan nog lang nagenieten. Groeten, Theo.

  • 31 Mei 2015 - 18:30

    Margo:

    Hoi Lieverd,

    Inderdaad weer een leuk verslag en wat heb je genoten van het samenzijn met je vader dat was goed te lezen.Het is voor jou allemaal heel gewoon geworden het leven daar maar wij willen dat graag horen en delen met je. Wij zijn net terug van een lang weekend Moesel erg gezellig geweest alleen het weer zat niet echt mee we hebben wel veel oud grijs gezien en ook gedaan boottochtje over de Moesel met de kabelbaan naar boven en weer terug mooi kasteel bezocht en het mosterdmuseum.Verder hadden we een erg hoog cafe en terras gehalte maar ook veel gelachen en heerlijk gegeten kortom ons goed vermaakt.
    Karlijn wij kijken uit naar jou volgende update en we houden contact liefs Theo en Margo XXXX

  • 02 Juni 2015 - 20:33

    Yvonne :

    Hoi Kleintje,

    Gezellig om je verslag te lezen! Lijkt me inderdaad moeilijk om iedere keer weer wat te schrijven, maar je hebt het weer voor elkaar gekregen om er een mooi verhaal van te maken. Knap hé!
    Wat moet het inderdaad fijn zijn geweest om lekker met jullie pap samen te zijn!
    Hier kabbelt het allemaal rustig door. Nog 7 weken en dan kunnen wij op vakantie. De kinderen ook nog iets meer dan 6 weken naar school, maar wel veel leuke dingen voor hun tussendoor, dus dat breekt het aantal weken een beetje.
    We gaan de komende week een beetje ervaren qua temperatuur wat jij nu al 4 maanden voelt. Er komt warmte aan, heerlijk!! Naar buiten en hopen dat de zomer nu toch begint hier! Hopelijk kunnen we dan ook lekker de BBQ aansteken en met vrienden en een roseetje erbij genieten van de lange avonden hier.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Dikke kus! Yvonne

  • 03 Juni 2015 - 11:04

    Kelly:

    Leuk om te lezen dat het je zo goed gaat!
    Die diensten zijn volgens mij idd vermoeind, zeker in combi met je 'gewone'werk/diensten die gewoon doorgaan! Heerlijk ook om jou met je vader zo te zien genieten!
    Dit pakken ze je nooit meer af!
    Probeer dat gevoel te grijpen en nooit meer los te laten, ook als je (ooit ?!) weer terugkomt naar Nederland met zijn gejaag en hectiek!

    groet Kelly

  • 17 Juni 2015 - 11:52

    Angela:

    Hoi Karlijn,
    Tja, ik loop weer een beetje achter met lezen zoals je ziet. We zijn inmiddels al weer dik 2 weken verder. Maar, je verslagjes blijven leuk en bijzonder om te lezen. Druk leventje heb jij daar zeg...Staks moet je juist naar Nederland om bij te komen van de drukte, haha.!!.Komend weekend gaan we naar Guus Meeuwis in Eindhoven. Kaartjes via het ziekenhuis, da's nog eens mooi hè! Tja, dat heb je dan op Bonaire weer niet...
    Verder vorige week de OVBK gehaald, bedankt nog voor je appje! Was wel weer stressen hoor!
    Veel groetjes weer en werk ze!

  • 04 November 2017 - 16:39

    Liesbeth En Peter Willems:

    Lieve Karlijn, dit was een speciaal mooi verslag, over de komst van je lieve papa.
    Ik heb de voorgaande blogs ook gelezen maar deze ontroerde me tot tranen. De komst van paps naar zijn Klijntje. Peter zei nog: waarom zit jij nou te janken? Ik zei: ach lieverd, dat snap jij niet... Ik ken Klijntje al haar hele leven en Gérard is als een broer voor mij. Dat is gewoon zo. Ik hou van je lieve paps als een grote broer en noem hem ook altijd Bruurke... En hij noemt me altijd Zussie en dat is zo fijn! Dus ik heb mijn traantjes weer gedroogd en genoten van je verslag. Wie schrijft, die blijft! Dikke kus en knuffel van Lies en Peter xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

3 maanden backpacken door azie 14 feb tm 21 mei 2018 Hongkong, indonesie, vietnam, filipijnen en kuala lumpur

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 72907

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Mei 2018

3 maanden backpacken door azie

13 Oktober 2017 - 31 Oktober 2017

Van Guus Meeuwis tot Backpacken in Ecuador

27 Januari 2015 - 07 Februari 2016

Werken op Bonaire

13 September 2012 - 10 December 2012

Same District Hospital (Tanzania

10 Februari 2012 - 02 Maart 2012

rondreis thailand

Landen bezocht: